سیستم هوشمند دمای اتاق سرور و دیتا سنتر

سیستم کنترل دما و رطوبت src2.2 جدید ترین محصول پیشران صنعت ویرا در حوزه اتوماسیون فاکتورهای محیطی اتاق سرور و همینطور اتوماسیون تهویه اتاق سرور است این سیستم با توجه به حداقل 30 بار تغییر و تحول در سالهای اخیر از ابتدا تا حال حاضر بسیار تغییر کرده و در این تغییرات بسیار بروز و نوآوری در آن صورت گرفته است.

اصلی ترین فاکتور در کنترل دمای اتاق سرور و یا کنترل شرایط محیطی اتاق سرور پایداری سیستم مانیتورینگ است که خود سیستم با توجه به عواملی نظیر نویزهای الکتریکی و الکترومغناطیسی -افزایش دما - افزایش و کاهش رطوبت -افزایش گرد و غبار - افزایش دود و یا موادری از جمله قطع و وصل ناگهانی مقاوم بوده و دچار مشکل نگردد و از کار نیافتند.

متاسفانه تشخیص یک سیستم پایدار از یک سیستم ناپایدار به راحتی نبوده و هر مجموعه فنی میتواند با دانش کمی یک سامانه مانیتورینگ و کنترل دمای اتاق سرور بسازد چرا که عملا ساخت چنین تجهیزی بصورت آزمایشگاهی ادامه مطلب

مقالات سری 100 شبکه و ای تی و سخت افزار

  • ویدیو نصب سرور G10
  • نقص هایی که در استاندارد سازی اتاق سرور باید اصلاح گردد
  • VOIP چیست و چگونه کار میکند
  • مقاله TIA942 استاندارد سازی دیتا سنتر
  • نوع سنسور دود اتاق سرور و انبارها مهم هستند؟
  • 11 جمله استثنایی برای ارتباطات
  • تکنیک پوکا یوکه چیست ؟
  • چگونه میتوان گواهینامه isms دریافت کرد به سایت اصلی واردشوید

مواردی که در استاندارد سازی اتاق سرور باید اصلاح گردد

مواردی که در استاندارد سازی اتاق سرور باید اصلاح گردد

سیستم مانیتورینگ اتاق سرور

مشکلات اتاق سرور
الف )مشکلات الکتریکی اتاق سرور
1)بروز گرمای اضافی و سوختگی در کابلها
اگر ظرفیت بار الکتریکی اتاق سرور به درستی محاسبه نشود و یا اینکه در زمان کابل کشی از کابل مناسب با ضخامت استاندارد استفاده نگردد بروز سوختگی در کابلها دیر یا زود اتفاق می افتد
2)اتصالی در سیمها و کابلها
تابلوی برق اتاق سرور عموما بعد از نصب دیگر بازبینی نمیشود همین مورد میتواند سبب بروز مشکلاتی از قبیل باز شدن اتفاقی سیمهای تحت فشار و یا کابلها و یا قطع سر سیمها به خاطر اویزان بودن دراز مدت گردد و این مورد میتواند سبب بروز اتصالی در تابلو و بروز مشکلات بزرگتر گردد
3)داغ شدن فیوزها و ادامه مطلب

طبقه بندی سیستم های هشدار و اعلان خطر اتاق سرور

طبقه بندی سیستم های هشدار و اعلان خطر اتاق سرور

طبقه بندی سیستم های هشدار و اعلان خطر اتاق سرور

به دلیل شرایط اقتصادی سازمانها و شرکتها و الزام به هزینه کرد به اندازه بودجه و همچنین ایجاد یک سیستم هشدار برای آگاهی از مشکلات و مسایل اتاق سرور در زمان عدم حضور میتوان سیستم های هشدار فاکتورهای محیطی اتاق سرور را به موارد ذیل طبقه بندی نمود ادامه مطلب

عیوب متداول در کولر گازی سرورها

عیوب متداول در کولر گازی اتاق سرورها

1 –کاهش سرمایش کولر گازی
2 –عدم روشن شدن پنل خارجی کندانسور
3 –کثیفی فیلتر
4 –خرابی برد کنترلر
5 –سوختگی کابل برق
6 –لبریز ادامه مطلب

نشانه های اولیه سوختن کولر گازی که باید جدی بگیرید

نشانه های اولیه سوختن کولر گازی که باید جدی بگیرید

1. روشن نشدن کمپرسور، از علائم سوختن کولر گازی
2. پخش باد گرم نشانه ای برای سوختن کمپرسور کولر گازی
3. پریدن مکرر ادامه مطلب

تبدیل شبا به حساب و کارت کلیه بانکها بدون هزینه

تبدیل شبا به حساب و کارت کلیه بانکها بدون هزینه

زیباترین ورزشکار زن جهان کیست

اطلاعات کاملتر را اینجا ببینید

مصرف برق ادارات زیر زره بین

چندی است که مصرف برق و اندازه آن موضوع کار برق منطقه ای و توانیر و وزارت نیرو قرار گرفته است و بدنبال افزایش میزان مصرف در ادارات و سازمانهای دولتی برق منطقه ای در اوج مصرف خدمات به برخی از سازمانها را موکول به بهینه سازی مصرف برق با روشهای علمی و نوین جدید کرده است حتی در پی افزایش مصرف در تابستان 1402 برق منطقه ای اقدام به قطع برق موقت برخی از مشترکین دولتی پرمصرف نمود که به توصیه های برق منطقه ای توجه ای نداشته اند .

ادامه مطلب

پوکا یوکه چیست ؟


ژاپنی ها می‌گویند تکنیک پوکا یوکه (Poka_Yoke)مانند یک الماس است که در تاج مدیریت ناب قرار گرفته است.
پوکا یوکه در ژاپن به معنای *«خطاناپذیر»* است. روش های پوکا یوکه می‌گوید فرآیندهای کاری باید طوری طراحی شود که *امکان خطا را صفر کند*. این روش برای اولین بار توسط شینگو در تویوتا به کار گرفته شد. در پوکا یوکه، فرآیندها باید طوری طراحی شود که امکان خطا و اشتباه صفر شود، غیرممکن باشد، امکان پذیر نباشد.

بطور مثال پوکا یوکه در مورد تولید ماشین اینگونه به کار گرفته شد که تا دنده ماشین در حالت خلاص قرار نمی‌گرفت برق ماشین وصل نمیشد و امکان روشن شدن نداشت. تکنیک پوکا یوکه اینجا برای جلوگیری از آسیب هایی که به ماشین ها در روشن شدن در حالت دنده قرار داشتند، بکار گرفته شد.

75 میلیون وام فوری و بدون ضامن ⚡

به گزارش کانال حسین خزلی، در مورد بکار بستن پوکا یوکه مثال‌های فراوانی در صنعت ژاپن هست. ابداع پریزهایی با سه سوراخ برای تلفن، به منظور جلوگیری از استفاده با دوشاخه های مرسوم برق از دیگر نمونه های آن است. در واقع تکنیک های پوکا یوکه مسیر خطا را از ابتدا می‌بندد تا امکان خطا وجود نداشته باشد.

این روش در سیستم های اداری ژاپن نیز به کار بسته شده تا از اساس امکان سواستفاده و فساد حتی برای کسانی که اصرار به این امور دارند، از اساس مقدور نباشد. در واقع امکان فساد در اغلب سازمان‌ها و ادارات ژاپن مانند جای دادن یک مداد در پریز برق است، امری ناممکن!

ارزش استفاده از پوکایوکه این است که به افراد و فرآیندها کمک می کند تا در اولین بار درست کار کنند و باعث می شود اشتباهات حتی برای یکبار هم اتفاق نیفتد.

این ارزش را *«فستینگر»* بعدها اینگونه اثبات کرد که بر خلاف باور مرسوم، *رفتارهای ما نیز می‌تواند نگرش ما را تغییر دهد.* بطوری که اگر برای مدتی طولانی امکان فساد اداری وجود نداشته باشد و عادت کنیم که بدون فساد اداری کار کنیم، نگرش‌مان نیز تغییر خواهد کرد و حتی در موقعیت های فسادزا نیز سالم عمل خواهد شد.

درست مانند زمانی که بستن کمربند ایمنی برای برخی افراد زجرآور بود و بعد از مدتی استفاده بالاجبار از آن، نگرش آنها در این باره تغییر کرد و حتی اگر پلیس نیز آن را کنترل نکند اغلب افراد به بستن آن ایمان پیدا کرده اند.